تازه های خبر

تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





وی که از امیران مجرب و کهنه‌کار ارتش و از جمله شاهدان عینی صحنه‌های جنگ تحمیلی در نخستین روزهای نبرد با دشمن بعثی است؛ افزود: ارتش بعثی عراق در نخستین روزهای جنگ تحمیلی تا دشت عباس و حاشیه غربی کرخه پیش آمده بود و برای اشغال این محدوده از مجهزترین لشگر زرهی و مکانیزه که بیش از 300 دستگاه تانک و به همین تعداد نفربر بود استفاده می‌کرد، در چنین شرایطی تنها نیروی نظامی که در مقابل لشگر زرهی عراق مقابله می‌کرد، تیپ زرهی دزفول با تنها 35 دستگاه تانک بود
وی تصریح کرد: دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی با رشادت، شجاعت و ایثار با همین تجهیزات محدود، هفت شبانه روز تمام مقابل انبوه نیرو و تجهیزات دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و در حقیقت با نیرویی به استعداد ده برابر نیروی خود جنگیدند و شهدا و مجروحان بسیاری تقدیم انقلاب کردند و توانستند جلوی پیشروی دشمن را با موفقیت گرفته و ماشین جنگی او را متوقف سازند.
سرتیپ پورداراب در ادامه افزود: در سال اول جنگ، لشکر 92 زرهی خوزستان حماسه‌ آفرید. اینطور نبود که لشکر یک مکانیزه عراق خیلی راحت به غرب کرخه برسد.یگان‌هایی از لشکر 92 زرهی در مناطق موسیان و نواحی اطراف آن آنقدر مقاومت کردند که لشکر 10 زرهی عراق مجبور به تغییر وضعیت شده بود. شهید ستوان وحدانی نخستین فرمانده تانکی بود که در پاسگاهی نزدیک یکی از پاسگاه‌های مرزی عراق به شهادت رسید و از تانک‌هایی که در اختیار داشت، فقط یک تانک سالم مانده بود.
امیر پورداراب تصریح کرد: نبرد در روزهای اول جنگ از نظر میزان تجهیزات و استعداد نیروها واقعاً نابرابر بود و به همین علت نیروهای مؤمن، مخلص و ایثارگر لشکر 92 زرهی در این روزها هر آنچه در توان داشتند به صحنه آوردند تا زمینه‌ساز پیروزی‌های بعدی شوند.
دارنده نشان درجه 2 و 3 فتح و فرمانده تیپ 3 لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس در عملیات های متعدد حماسه آفرینی های زیادی انجام داد که الحمدالله مستندات بسیاری از این حماسه ها از سال 1380 و با تاسیس مرکز پژوهش های دفاع مقدس نزاجا و با حضور پیشکسوتان و فرماندهان دوران حماسه و دفاع در این مرکز در قالب 104 جلد کتاب تاریخ دفاع مقدس در حال تدوین می باشد.
امیر پورداراب در پایان تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی ثابت کرد سازمانی ولایتمدار، متعهد به امام و ملت و فداکار و از جان گذشته است و هر زمان که لازم باشد می تواند با اقتدار و صلابت در مقابل هرگونه تهدید ایستاده و دشمن را زبون و نابود سازد.
یادآوری می شود؛ غرفه نشریات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در محل مصلای امام خمینی (ره)، سالن اصلی، ورودی اصلی، غرفه شماره 207 از ساعت 9 صبح تا 20 تا آخرین روز برپایی نمایشگاه (جمعه) پذیرای عموم علاقه مندان می باشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 19 آبان 1395 ] [ 12:55 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2659
بازدید دیروز : 578
بازدید هفته : 3690
بازدید ماه : 3683
بازدید کل : 87888
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->