تازه های خبر

تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حمله به تاسیسات نفت و گاز گچساران 

تاریخ : سال 1366
پایگاه عمل کننده : پایگاه هوائی ابوعبیده (الکوت)
اسکادران 79     
هدف : ایستگاه اصلی پمپاژ نفت گچساران 3
دسته پروازی : دو فروند جنگنده Mirage F.1EQ

شرح ماموریت :
در سال 1366 به گردان 79 جمعی پایگاه هوائی ابی عبیدة الجویة (الكوت) ماموریت داده شد تا ایستگاه اصلی پمپاژ نفت گچساران 3 واقع در جنوب غربی ایران را مورد حمله قرار دهند . دسته پروازی مرکب از دو فروند جنگنده Mirage F.1EQ و دو خلبان جمعی گردان 79 بود. پس از انجام کلیه توجیهات و بررسی های قبل از انجام ماموریت ، دسته پروازی راس ساعت مقرر از باند فرودگاه برخاسته و طبق نقشه پرواز خود را به محدوده هدف رساندند ... اما هنگامیکه برای فرو ریختن بمبها آماده می شدند ... آتش سنگین پدافند هوائی بر رویشان گشوده شد و هواپیمای شماره 2 مورد اصابت واقع و دچار نقص کامل در سیستم هیدرولیک و متعاقبا آتش سوزی گردید ... در نتیجه هواپیما شروع به از دست دادن ارتفاع نمود ... فرمانده دسته به شماره 2 دستور خروج از هواپیما را داد و خلبان طبق دستور العمل های مخصوص این نوع جنگنده با موفقیت از هواپیما بیرون پرید و به اسارت نیروهای ایرانی درآمد ... اما هواپیمای فرمانده دسته  به مسیر خود ادامه داد و توانست هدف را مستقیما مورد اصابت قرار داده و به سلامت به پایگاه خود بازگردد . (تصاویری که توسط هواپیمای شناسائی بعدا از محل تهیه شد موفقیت ماموریت را کاملا تائید نمود. ) خلبان دسته هم با سامانه  H.U.D اقدام به تصویر برداری از آسمان منطقه نمود و به سلامت در پایگاه مادر فرود آمد . 


پس از پایان جنگ ، عقاب تیز چنگ ستوان یکم خلبان مثنی کریم عبدالرحمان البیاتی از اسارت بازگشت . اما در سال 2013 نیروهای خودسر و مزدور در نزدیکی بغداد و در یکی از نقاط تحت کنترل ارتش با شلیک چند گلوله به سرش او را از پای درآوردند .






این تصاویر واقعی و مربوط به حمله هوائی به تاسیسات نفتی گچساران می باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: خاطراتجنگ با عراقتازه های خبر
[ چهار شنبه 6 مرداد 1395 ] [ 14:47 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 589
بازدید دیروز : 578
بازدید هفته : 1620
بازدید ماه : 1613
بازدید کل : 85818
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->